Workshop: Výcvik ve virtuálně realitě – komunikačně náročné situace

Dne 9. 1. 2024 proběhl v policejním vzdělávacím zařízení workshop pro policejní lektory a metodiky zaměřený na používání virtuální reality ve výcviku policistů. Workshopu se zúčastnilo 22 pracovníků Policie ČR, mezi nimi byli lektoři a metodici v oblasti psychologie, psychologové, lektoři krizové intervence, lektoři a metodici v oblasti interkulturních kompetencí a práce s menšinami, styční důstojníci pro menšiny nebo policisté pracovních skupin pro menšiny.

Workshop realizovali lektoři z Asociace psychologů bezpečnostních sborů, z. s. ve spolupráci s lektory Útvaru policejního vzdělávání a služební přípravy.

Cíle a zaměření workshopu:

Cílem workshopu bylo seznámit účastníky s virtuální realitou určenou pro přípravu policistů na zvládání komunikačně a psychicky náročných situací a získat od nich zpětnou vazbu pro další rozvoj policejního vzdělávání pomocí virtuální reality. 

Účastníci se v rámci workshopu seznámili s virtuální realitou obsahující scénáře určené pro nácvik sdělování tragické zprávy a komunikace s příslušníky menšin a cizinci. Kromě teoretických poznatků, metodických, studijních a prezentačních materiálů získali účastníci workshopu i praktické dovednosti pro využití virtuální reality ve vlastní lektorské činnosti.

Program workshopu:

  • Virtuální realita ve výcviku policistů – teoretická východiska, vývoj, výhody, nevýhody, praktické zkušenosti, možnosti využití
  • Postup při sdělování nepříznivé zprávy, specifika komunikace s menšinami – základní teoretická východiska, metodika výuky, studijní materiály
  • Nácvik pomocí virtuální reality a její ovládání z pozice lektora – praktický nácvik
  • Zpětná vazba od účastníků a diskuse

Studijní materiály jsou k dispozici na https://comguide.cz/erasmus-prm.

Workshop byl realizován v rámci projektu “Virtuální realita jako nástroj pro nácvik komunikace s příslušníky menšin” (2021-2-CZ01-KA210-VET-000049487)  financovaného  z grantu Erasmus+

Financováno Evropskou unií. Názory vyjádřené jsou názory autora a neodráží nutně oficiální stanovisko Evropské unie či Evropské výkonné agentury pro vzdělávání a kulturu (EACEA).  Evropská unie ani EACEA za vyjádřené názory nenese odpovědnost.